imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Vaša zgodovina iskanja bo z nadgradnjo vašega Maca ostala zasebna

Jablan

Le kdo si ne bi želel obdržati kar je iskal v Googlu, ali se znebiti vseh teh nadležnih oglasov glede izboljšanja potence in videov, ki se na Facebooku začnejo sami predvajati? Apple rešuje ta problem z novim Safarijem, ki bo kmalu prišel ven.

Med drugim, je Apple na WWDC govoril tudi o tem katere nove značilnosti lahko pričakujemo v macOS High Sierra. Ne rabite biti preveč paranoični, da si želite zadržati vaše aktivnosti brskanja zasebne in ne na voljo vsem tam zunaj. Saj poznate situacijo, ko iščete avte ali darilo za vašo boljšo polovico in naenkrat je Facebook poln oglasov, ki so povezani s temi iskanji?

 

Da se to zgodi, se lahko zahvalite piškotkom, ki vam vedno stojijo ob strani in beležijo vaše aktivnosti, do katerih lahko spletne strani socialnih omrežij kasneje dostopajo, da vam dostavijo oglase, ki bi vam bili relevantni. Na ta način se lahko povežete s prodajalcem ali spletno trgovino, ki bi se vam zdela najbolj zanimiva. Včasih zna to biti uporabno, vendar tudi nadležno.

Še en primer: če berete iMagazin kar pogosto, ste se gotovo že srečali z oglasi, ki skušajo zbuditi vašo pozornost glede iSTYLE prodaje. Če iščete kaj pomeni prstna vrtavka, ker ste brali naš članek na to temo in nimate pojma kaj bi to lahko bilo, lahko pričakujete, da boste nenadoma videli kup oglasov o prstnih vrtavkah. Ta stvar, ki jo internet dela zna biti včasih informativna, vendar spet drugič zelo, zelo nadležna. Tukaj pa nastopi »Intelligent Tracking Prevention”, ki vam ponuja rešitev in ga boste lahko uporabili v novem Safariju.

 

Intelligent Tracking Prevention naredi vašo aktivnost brskanja manj transparentno in sledljivo. Apple pravi, da trenutno najbolj popularne spletne strani uporabljajo okrog 100 takšnih piškotkov, ki so iz drugih spletnih strani in tako “optimizirajo” vašo izkušnjo brskanja. V bistvu to pomeni, da vam mečejo vse te oglase pod nos. Apple želi temu narediti konec.

Ta nova metoda bo omogočala brskalniku, da beleži in loči piškotke od  vaše aktivnosti brskanja s pomočjo lokalnega učenja strojev in drugim stranem ne dovoli, da dostopajo do teh piškotkov, kar pomeni, da bo ohranil zasebne podatke zasebne. Brskalniku je dodana tudi funkcija Auto-Play, ki preprečuje predvajanje videom, ki se začnejo predvajati kar sami. Apple vs. Facebook 1:0. Seveda pa teh grozno nadležnih videov iz ozadja, ki nas spravljajo ob živce, ker ne vemo od kod prihaja zvok, ne srečamo samo na Facebooku. Vendar pa je Facebook največji uporabnik te prakse.

 

 

Seznam blokiranja boste lahko uredili kakor boste želeli, še več, z lahkoto boste natančno določili ali lahko spletna stran dostopa do vaše trenutne lokacije, ali želite blokirati oglase pred pojavljanjem na tej spletni strani, lahko pa nastavite tudi preference v povezavi z Auto-Play. Te nove možnosti bodo na voljo na macOS High Sierra. Vaš sistem morate samo nagraditi na novega in v zameno boste dobili Ad Blocker, ki se vedno nadgrajuje in uči, posledično pa bo se bo izboljšala vaša kvaliteta brskanja.

Še ena zanimiva informacija je ta, da je Google pred kratkim oznanil, da bodo uvedli podoben filter oglasov tudi v brskalniku Chrome. To v bistvu pomeni, da bodo vsi oglasi, ki niso bili prodani Googlu, filtrirani.

 

 

Več o teh novih značilnostih in o tem kaj je Apple povedal med dogodkom Keynote, si lahko preberete v mapi WWDC.

 

Source: TechCrunch

Apple Inc. (AAPL)