imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Recenzija: XVIDA brezžični polnilci

Preverite novo tehnologijo XVIDA polnilcev in pridobite odlično darilo.

Težka bitka, boljši telefoni, zadovoljni uporabniki

Grega

Apple je s prvim iPhonov začrtal novo smer in še vedno vodijo trg pametnih telefonov. Sedaj telefoni izgledajo podobno in delajo enake stvari. Danes se mora ta smer spremeniti. 

Zdi se nam, da lahko brez pretiravanja trdimo, da Apple z iPhonom vodi trg pametnih telefonov, tako v prihodkih, kot tudi tehnološko. V Cupertinu postavljajo trende za konkurenco in redko sledijo drugim. In tu je že prva teza tega članka: to ni dobro.

Opazimo lahko zarezo na zaslonu iPhona X, ki je požela precej neodobravanja, sedaj pa se pojavlja na veliko novih napravah – sicer brez tehnologije, podobne Face ID. Smešne so tudi nove geste v Androidu P, ki so neverjetno podobne gestam, ki jih uporabljamo za upravljanje iPhona X. Nekateri uporabniki so s tem zadovoljni, nekateri ne, vendar to ne spremeni dejstva, da to ni dobro. Za uporabnike in proizvajalce.

Apple je s prvim iPhonom začel tsunami, ki je podžgal revolucijo pametnih telefonov. V zadnjih 10 letih se je začela bližati konkurenca, ki je na nekaterih področjih tudi prehitela Apple (*khm* Google assistant *khm*), vendar je podjetje iz Cupertina ostalo na svojem položaju vodje trga.

 

Večino časa lahko vidimo določeno sosledje dogodkov. Apple predstavi nekaj in drugi proizvajalci začnejo kopirati in implementirati podobno tehnologijo ali funkcije. To so le dejstva in seveda obstajajo tudi obratni primeri.

To se je zgodilo z zaslonom na dotik, Touch ID, digitalnimi asistenti, že omenjeno zarezo in celo z Animojiji. Vse to so kopirali drugi na trgu. In to res ne pripomore k inovacijam.

Tako se lahko Apple zadovolji s tem, kar ima in razvija le “varne” stvari s stabilnimi in predvidljivimi nadgradnjami, saj jih ne skrbi, da bi konkurenca izvedla kaj nepredvidljivega. Ostajajo na vrhu, drugi sledijo. Če gredo oni počasi, bodo šli počasi tudi ostali. To je vse.

Tako bi bilo neverjetno dobro, če bi nekdo popravil situacijo in bi predstavil nekaj novega, nekaj unikatnega, kar ni kopija ali nadgradnja že obstoječe tehnologije od Appla ali drugih konkurentov. Nekaj, za kar bi se izkazalo, da je boljše kot karkoli do tedaj videnega. Potrebujemo nekaj popolnoma novega, kar bo spodbudilo trg, da se začne boriti. Boriti za nas, uporabnike.

Trenutna situacija je kot dlje časa trajajoče razmerje. Na začetku je vse v redu, vse je rožnato in ljubezen je v popolnem razcvetu. Skozi čas navdušenje pojema, vendar v razmerju še najdemo veselje. Potem pride rutina in razmerje se spremeni v bolj ali manj sobivanje. S partnerjem smo zadovoljni, zadeva deluje, vendar to ni cilj razmerij.

Sicer niso vsa razmerja taka, vsekakor pa je tako trenutno razmerje med uporabniki in pametnimi telefoni. Če bi Apple začutil, da nas lahko izgubi, bi lahko stavili, da bi nas naslednja “one more thing” stvar, ki jo Apple predstavi, navdušila.

Seveda to ni le Applova odgovornost, veliko mora narediti konkurenca. Applov problem v tej zgodbi je, da sprejemajo situacijo in so se v njej udobno namestili. Razvoj dogodkov je pripeljal do tega, da vsi pametni telefoni izgledajo podobno in da nimajo navdušujočih funkcij ali oblikovnih lastnosti. Kdaj ste bili v zadnjem času res navdušeni ali presenečeni nad katerimkoli pametnim telefonom kateregakoli proizvajalca?

Dejstvo, da se ogromno proizvajalcev zgleduje po Applu je vodilo v popolnoma poenoteno izbiro. Sedaj bi moral Apple spremeniti smer in predstaviti nekaj radikalnega namesto tega kar sedaj počne: nadaljevanje produktov, ki sicer dobro delujejo in so profitabilni, vendar postajajo dolgočasni.

 

Če bi se odločili za spremembo, bi jim marsikateri proizvajalec sledil in bi to globalno uniformnost za nekaj let prekinili. Seveda ne morejo ponovno izumiti iPhona vsako leto, vendar lahko stvari malo spremenijo. iPhone X je morda bil korak v to smer, vendar vseeno ni bil tako radikalna sprememba, ki bi na glavo obrnila trg pametnih telefonov. Apple se je lahko posvetil drugim stvarem in predstavil produkte, ki so stresli trg, recimo Apple Watch, AirPods ipd. Vendar to trga pametnih telefonov ne bo spremenilo. In ta je za Apple še vedno najpomembnejši in zaenkrat razvoj vodi v smer, ki si je ne želimo. 

Morda se bo to slišalo čudno, vendar obstaja še en problem zgoraj opisane situacije za nas, Applove uporabnike. Apple ne kopira ostalih. Vsaj ne dovolj. Previdno se izogibajo temu, da bi karkoli prevzeli od rivalov. Vendar bi lahko, glede na to, da je to v bistvu osnova celotne industrije.

Če bi se pojavilo nekaj, kar ostali naredijo bolje, bi se moral voditelj trga temu prilagoditi in zadevo prevzeti ter izboljšati. To bi v razvoj prisililo tudi ostale. V trenutni situaciji tega nimamo.To seveda tudi za nas ni dobro. Na zunaj se morda zdi, da je vse svetleče in lepo, konec koncev je veliko stvari kopija Applovih izdelkov. Če dobro pomislimo, to res in nekaj, s čimer bi lahko bili zadovoljni.

Apple in vsi konkurenti morajo narediti še precej, da bodo lahko obdržali zadovoljne uporabnike tudi dolgoročno. Za njih in za nas bi bilo dobro, da se to zgodi čim prej.

I think both Apple and the competitors have many things to make up for us, users and it would be great if they’d do them in the near future….

Apple Inc. (AAPL)