imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Preverite, kako deluje na dolgi rok!

Razvijalci na MIT so ponesli tehnologijo samovozečih avtomobilov na nov nivo

Grega

Trenutna tehnologija samovozečih vozil je dovolj natančna in varna za uporabo na navadnih cestah s primernimi oznakami. Kakšno pa je stanje na drugih cestah? Na MIT so dobili neverjetno idejo. 

Samovozeči avtomobili redko zaidejo na stranske ceste. S trenutno tehnogijo to ni mogoče. Razlog je precej enostaven: celoten sistem je osnovan na zaznavanju obcestnih znakov in 3D mapah. Brez njih bi bile naprave popolnoma “slepe”.

Avtomobili uporabljajo take zemljevide, da vedo, kje so in kaj storiti, če naletijo na oviro, recimo druge avtomobile ali pešce. Potreba po natančnih 3D zemljevidih omejuje nabor cest na katere lahko zapeljejo samovozeča vozila.

Seveda, vse ceste niso lepe in urejene avtoceste z dobro označenostjo. Če v prihodnosti pričakujemo popolnoma avtonomno vožnjo, tega problema ne moremo zanemariti. Raziskovalci na MIT so prišli do zelo dobre ideje, ki jo trenutno testirajo in bi lahko rešila to težavo.

Laboratorij CSAIL (Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory) je odkril metodo, ki omogoča avtonomno vožnjo le na podlagi GPS in LiDAR (Light Detection and Ranging) podatkov.

Tehnologija, ki se imenuje MapLite, je bila že testirana na neasfaltiranih cestah in prinaša zadovoljive rezultate. Uporabili so preprosto izvedenko Toyote Prius, ki so jo opremili z že omenjenim LiDAR in IMU (Inertial Measurement Unit) sistemom.

MapLite uporablja senzorje za vse poglede navigacije in se na GPS zanaša le za približno oceno lokacijo avtomobila. Sistem najprej nastavi končni cilj in lokalno navigacijsko točko (kot to kličejo raziskovalci), ki mora biti v vidnem polju avtomobila. Senzorji določijo pot do te točke, s pomočjo LiDAR pa avtomobil določi, kje so robovi ceste. MapLite lahko to stori brez fizičnih oznak na cesti s pomočjo predvidevanja, da bo cesta precej bolj ravna kot ostala okolica.

Zaenkrat še ni informacij o komercialni uporabi tehnologije, vendar so jo razvijalci že predstavili na mednarodni konferenci za robotiko in verjetno ne bo trajalo dolgo, da razvoj prevzamejo tudi največji avtomobilski proizvajalci.

Vir: The Verge

iPad Pro 2018
Apple Inc. (AAPL)