imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Preverite, kako deluje na dolgi rok!

Gone Home – Sam doma


Fullbright, ki so ga oblikovali nekdanji razvijalci igre Bioshock 2: Minerva’s Den, je leta 2013 izdal Gone Home, ki je z ganljivo zgodbo uspel prepričati kritike. Zmagoslavje igre traja že vse od tistega trenutka. Njegova najnovejša različica za iOS pa je debitirala decembra, kar je na iPhon in iPad prineslo novo pustolovščino.

Ko se v App Store pojavi naslov, ki je se že izkazal za odličnega na drugih, resnejših platformah, je to ponavadi dobra novica. V teh primerih smo po navadi priča nadpovprečni kakovosti, še posebej, če je prenos igre zahteven. Pravzaprav je v povezavi z iOS različico igre Gone Home edino vprašanje, ali je doživetje do neke mere znižano v primerjavi z računalniškimi in konzolnimi različicami ali ne.

Seveda moramo pred dokončno razsodbo pojasniti denarna sredstva. Ustvarjanje Fullbrighta v Portlandu je simulator, zavit v zgodbo. V tem žanru je edina stvar, ki jo morate narediti, da se potopite v zgodbo, medtem ko odkrivate okolico. Popolna izkušnja je zagotovljena s prvoosebnim pogledom, zato se vam bo zdelo, da ste tudi sami del igre.

Scenografija igre Gone Home je postavljena v prostorno staro graščino. Igra se odvija v letu 1995, glavni lik pa je Katie Greenbriar, ki po vrnitvi z dolgega potovanja po Evropi ugotovi, da je njena družina izginila. Kot da to še ne bi bilo dovolj, svojega doma ne pozna, saj se je njena družina vanj preselila, medtem ko je bila odsotna. Naša naloga je rešiti skrivnostni primer – zakaj je njena družina pogrešana?

Med igro, ki jo lahko zlahka dokončate v 2-3 urah, boste izvedeli vse o osebnih in medsebojnih dramah družinskih članov, s posebnim poudarkom na mlajši sestri Samanthi. Poudarek je na njeni nekonvencionalni ljubezenski zgodbi, in način, kako je to predstavljeno igralcu, je zelo impresiven. Zagotovo se boste tudi sami poistovetili z najstniškimi problemi. Toda ko boste hodili po hiši, boste izvedeli tudi vse podrobnosti o življenju staršev in njihovem zakonu.

Skrivnost pripovedi je, da je resnično konvencionalna. Polna je zapletov, ki se lahko pojavijo v vsaki družini, igra pa skuša skozi zgodbe definirati njeno intenzivno družbeno kritiko. Seveda je to še vedno igra, zato so se ustvarjalci za vrhunsko zabavo zelo potrudili.

Če podate zahtevane informacije, dobite rezultat. Z drobnimi predmeti in kratkimi zapisi dobite presenetljivo podrobno sliko o vsem, zato vam ni treba skrbeti za dolga besedila. So pa potrebna jezikovna znanja. Tudi razpoloženje v igri je precej intenzivno. Dvorec v poltemi ni niti malo privlačen, še posebej, ko začnete zbirati podatke o nekdanjemu prebivalcu, ki je umrl v tragičnih okoliščinah.

Skrivnostni prehodi in skrivališča, ki jih odkrivate enega za drugim, dodajo piko na i skrivnostnemu kraju, da ne omenjamo velikih luči in senc. Zvočni učinki prav tako poskrbijo za predstavo, neprekinjena nevihta in čudni zvoki stare stavbe pa zagotavljajo, da boste med igro ostali budni.

Vendar pa ne gre za poceni prekletstvo, Gone Home ne namerava biti grozljivka, njeno glavno bistvi je v človeških zgodbah. Če pozabite na zlovešče elemente, boste videli le navaden dom, okolje iz 90. let pa v vas prebudi nostalgično razpoloženje. Prav tako lahko predvajate kasete, ki ležijo na tleh, te pa skrivajo hrup dežja s feminističnimi punk skladbami.

Med video kasetami sem celo našel nekaj epizod serije Dosjeji X. Toda tudi grozne obleke, ki so zložene v predalih, in neokusno ozadje nas opomnijo, da smo v 20. stoletju. Vendar pa prazne hiše ne oživijo le predmet. Tudi Samanthini monologi so popolnoma sinhronizirani, kakovost pa je podobna kot pri AAA igrah. Kot bonus lahko na začetku vklopite avdio komentarje, iz katerih se lahko naučite veliko stvari o razvoju same igre.

Seveda bi bilo vse to zaman, če igre Gone Home ne bi uspeli prenesti na to platformo. V primeru prvoosebnih iger je pomanjkanje miške ali krmilnika navadno veliko razočaranje, zato je vprašanje upravljanja kritična točka. Zaradi počasnega tempa igre Gone Home s tem ni bilo težav, med igro pa nisem niti enkrat občutil, da bi se igral z lutkami.

Zato zaslon na dotik ne bi smel odvrniti igralca, saj je upravljanje naravno, glede na to da je igra na prvem mestu namenjena igranju na telefonih. Poraba baterije niti ni tako kritična. V 2,5 urah igranja sem porabil 40 % moje baterije pri maksimalni osvetljenosti. Poleg tega je bila tudi namestitev odlična, igra se ni porušila, zaslon pa ni zamrznil.

Z različico igre Gone Home za iOS je App Store bogatejši še za eno odlično delo razvijalcev. Igralna izkušnja konzolne kakovosti je včasih zgolj marketinška poteza zaradi omejenosti platforme, vendar obstajajo izjeme, med katere sodi tudi stvaritev Fullbrighta. Vsekakor je vredna svojega denarja. Upam si trditi, da je celo boljša od različice za Maca, ki je na voljo za veliko višjo ceno.

Prenesite Gone Home iz trgovine App Store (iPhone, iPad – 5,49 €)

iPhone 7
Apple Inc. (AAPL)