imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Borba pretočnih servisov: Spotify in Tidal

Jablan

Naš obsežen članek o pretočnih servisih je dobil še drugi – zadnji del. Spet preučujemo kateri glasbeni servis za pretakanje glasbe je najboljši.

01_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Spotify

Spotify je bil na tem trgu pionir: drugi ponudniki se mu lahko zahvalijo za tlakovanje poti v neznano, tako da so se lahko novi servisi za njim dosti lažje pomikali po tej poti, ko so se učili iz napak Spotifyja. Storitev je bila lansirana leta 2008 na Švedskem, ko je bila imenovana Spotify AB. Rast je bila počasna, v letu 2010 so dosegli mejo 10 milijonov uporabnikov in v letu 2011 so imeli le 2.5 milijona naročnikov.

Danes servis uporablja približno 100 milijonov uporabnikov, kar je dosti večja uporabniška baza kot od konkurence, čeprav le 50 milijonov ljudi plačuje naročnino. To je eden od razlogov, zakaj ima podjetje stalne finančne težave; prav tako mu ne pomaga dejstvo, da se je, vse od njegovega lansiranja, konkurenca močno povečala.

02_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Uporabniški vmesnik

Spotify ima v primerjavi z Apple Music raje temnejši vmesnik. Nekaterim se bo morda zdel bolj privlačen, nekaterim pa ne tako zelo: vsak po svoje. Švedi so naredili jasen uporabniški vmesnik in lahek za uporabo; v zelo kratkem obdobju se boste hitro navadili na njega. Očitno pa tudi ta vmesnik ni popoln, kajti včasih morate bolj podrobno raziskati kaj pomenijo določene funkcije. Mi moramo še ugotoviti, kako bi lahko odstranili prenešene pesmi za poslušanje brez povezave, brez da bi izbrisali tudi samo aplikacijo. Kljub temu pa je Spotify v tej kategoriji popoln zmagovalec.

03_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Storitve

Spotify v primerjavi z drugimi ponudniki ponuja najmanj dodatkov. Ni veliko eksluzivnih izvajalcev ali TV serij, ali “Facebooka glasbenikov”. Kar je dobro, ker jim ostane več časa, da se osredotočijo na zadeve, ki so bolj pomembne za glasbene storitve. Npr. njihova glasbena priporočila so skorajda popolna; to je daleč najboljša rešitev med vsemi ponudniki.

Npr. funkcija, ki se imenuje “Discover Weekly”, vsak teden ustvari seznam predvajanja 30-ih pesmi po našem glasbenem okusu. In kako dobro to počne! Ta seznam predvajanja vam lahko resnično razširi glasbeno obzorje, saj vam nudi take umetnike, ki jih drugače verjetno ne bi našli (predvsem zato, ker so širši javnosti neznani). Zvrsti, ki smo jih odkrili preko te storitve vključujejo: norveški tehno, “nemogoč” ameriški elektro funk, brazilski tropical miks in afriški plemenski bas. Funkcija “Discover Weekly” vam ponuja neke vrste glasbeno pustolovščino.

04_stream_fight_spotify_and_tidal

 

To pa ni edina dobra funkcija. Funkcija “Release Radar”, še en seznam predvajanja 30-ih pesmi, ki se samodejno posodablja vsak petek, vam pokaže katere nove izdane pesmi vas bi morda zanimale, seveda v skladu z vašim glasbenim okusom.

Tudi po poslušanje vsakega seznama predvajanja, imate za odkriti še vedno veliko stvari. Pod zavihkom “Discover” obstajajo številni drugi umetniki in albumi, ki čakajo na vas, da jih poslušate. Preverite pa lahko tudi svetovne glasbene lestvice. Verjetno si ne morete predstavljati, kakšne pesmi poslušajo v Urugvaju, tako da je tu primer:

 

Naša najljubša funkcija: samodejno zazna, če druga naprava že predvaja glasbo, tako da, če želimo, lahko naš iPhone z enim samim dotikom spremenimo v daljinski upravljalnik; za to ne bomo potrebovali nobene zunanje aplikacije.

Kvaliteta zvoka

Če ste prebrali članek o servisu Apple Music, se lahko spomnite dela v zvezi s kvaliteto zvoka. Tukaj vam lahko brezplačna različica ponudi le 160 Kbbps, kar ni veliko, četudi glasbo poslušate na vašem mobilnem telefonu. Premium različica lahko ponudi 320 Kbps. Zvočna kvaliteta je povsem povprečna za glasbene pretočne servise. Morda boste opazili, da je glasnost zvoka nekoliko višja kot pri Apple Music, vendar ta teorija sploh ni dokazana.

05_stream_fight_spotify_and_tidal

 

V času pisanja tega članka je ven prišla novica, da je Spotify nekaterim uporabnikom za 5 do 10 dolarjev ponudil storitev imenovano Spotify HiFi. To v teoriji pomeni enako CD kakovost zvoka, kot v primeru Tidala. Če bodo to storitev uvedli za dobro ceno, se bo verjetno veliko ljudi doživljensko odločilo za Spotify.

Zaključek

Če ste tukaj zaradi poslušanja glasbe, je Spotify za vas morda najboljša izbira, saj lahko dobite občutek, da je poudarek samo na glasbi. Priporočila so neverjetna, uporabniški vmesnik je logičen, čeprav ni popoln. Poleg tega ga lahko uporabljate na skoraj vseh platformah; Windows, macOS, Linux, Chrome OS, Telia Digital-tv, iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone, Symbian, webOS, Squeezebox, Boxee, Sonos, WD TV, Roku, MeeGo, TiVo, PlayStation 3 in PlayStation 4.

Vendar pa ni nobenih dodatnih storitev ali eksluzivnih umetnikov. Spotify se je znašel v številnih neprijetnih težavah. Najnovejša je bila SSD škandal, kjer je aplikacija na SSD disk naključno napisala na stotine gigabajtov podatkov, vendar pa je prišlo tudi do uhajanja osebnih podatkov uporabnika in odkritja drugih ranljivosti. Ob vsem tem, ste lahko opazili, da namizna različica upočasni sistem, še posebej, ko predvajate video posnetek.

06_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Posamezna naročnina stane 4.99 evra, družinski paket, v katerem pa je lahko do šest uporabnikov, pa stane 7.99 evra. Slednja je takšna zaradi cen Apple Music: naročnina je bila dražja, vendar pa niso mogli dohajati cen konkurence, zato so jih spustili. Če trenutno ne želite zapraviti 5 evrov, je vredno počakati na razprodajo, ker velikokrat ponudijo 3 mesečni premium paket za 1 evro.

 

Tu je tudi brezplačna različica, vendar jo ne bi priporočili nikomur. Zaradi nesprestanih oglasov boste ta servis le zasovražili, ne boste dobili toliko funkcij (npr. ne morete uporabljati predvajanja brez povezave) in tudi kvaliteta zvoka je precej nizka.

Prednosti // slabosti

  • popolna priporočila // poleg glasbe ni veliko dodatnih funkcij
  • enostaven uporabniški vmesnik // obstaja veliko hroščev
  • aplikacija je na voljo za vse možne platforme // brezplačna različica vas bolj odvrne kot pritegne
07_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Tidal

Naš zadnji tekmovalec je Tidal, ki ga je jeseni leta 2014 lansiralo Norveško – Švedsko podjetje imenovano Asiro. To podjetje je kasneje kupil slavni raper Shawn “Jay-Z” Carter. Marketinška kampanja, da bi si pridobili zanimanje javnosti, se je začela marca 2015. Ker Jay-Z dela v glasbeni industriji, mu ni bilo težko prositi kolege za pomoč pri promociji. Veliko znanih ljudi si je spremenilo svoje slike na socialnih omrežjih na modro Tidal in oglaševalo storitve preko #TIDALforALL.

Nato so imeli ob koncu meseca novinarsko konferenco, kjer je bilo na odru prisotnih 16 popularnih umetnikov (Beyoncé, Rihanna, Kanye West, Nicki Minaj, Daft Punk, Jack White, Madonna, Arcade Fire, Alicia Keys, Usher, Chris Martin, Calvin Harris, deadmau5, Jason Aldean, J. Cole, Claudia Leitte, and seveda Jay-Z): vsi so solastniki ali zainteresirane stranke pri Tidalu. Ta miselnost je zvesta celotnemu servisu: hoteli so ustvariti prostor, ki je namenjen tudi glasbenikom in ni samo za uporabnike.

08_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Da bi okrepili svojo resolucijo za svoje poslanstvo, vsi izvajalci podpišejo izjavo, ki se začne s tem:

Skozi zgodovino, se je vsako gibanje začelo z nekaj posamezniki, ki so se povezali skupaj s skupno vizijo – vizijo spremeniti status quo.

Pa si poglejmo, koliko jim je uspelo doseči!

 

Uporabniški vmesnik

Pri uporabniškem vmesniku dominirajo tri barve: črna, bela in Tidal modra. Celotna zasnova nam daje občutek, kot da so ga ustvarili oblikovalci Spotifyja, z vsemi pozitivnimi in negativnimi stvarmi. Zavihek predvajanja pri namizni različici je videti popolnoma enak kot pri švedski rešitvi. Če povzamemo je verjetno od vseh treh Tidalov vmesnik najlepši, čeprav je to odvisno predvsem od osebnega okusa.

Vmesnik je zelo enostaven za uporabo: postavili bi ga nekje med ostala dva tekmeca. Ni veliko zapletenih funkcij, vendar si morate vzeti čas, da se navadite na njih. Kar zna biti malenkost nadležno, saj se ob zagonu aplikacije na prvi strani nenadoma pojavi velika količina informacij; toliko kategorij, albumov, video posnetkov, itd.

09_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Kar je kul pa je, da je trenutno predvajan album vizualno prikazan kot vrteč CD. Edina težava pri tem (in z video posnetki) je, da lahko zelo upočasni računalnike, tudi MacBook Proje – animacije porabijo veliko spomina.

Storitve

Glede na prejšnje poglavje se to sploh ne sliši presenetljivo: največja moč Tidala so eksluzivni umetniki. Tidal ima na svoji strani veliko umetnikov, kot je npr. Beyoncé; tudi Princov album je bil še dolgo po njegovi smrti na voljo samo tukaj. Seznam umetnikov je dolg, vendar vam bo Tidal pomagal rešiti stvari. Značka se nahaja na naslovnicah albumov vseh eksluzivnih materialov. Preko tega servisa je na voljo več kot 40 milijonov skladb.

10_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Poleg glasbe obstaja na Tidalu tudi veliko avdiovizualnega materiala. S številnimi pesmimi so na voljo tudi video posnetki in na voljo so tudi kratki filmi, ki so dolgi približno 30 minut. Kar je še bolj zanimivo je dejstvo, da ima Tidal tudi koncertne posnetke.

11_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Seznami predvajanja so dobri in zares enkratna funkcija so seznami predvajanja za vadbo, ki so osnovani na udarcih na minuto ali na številu kilometrov, ki jih želite preteči z določenim tempom. Priporočila niso tako prepričljiva.

12_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Kvaliteta zvoka

Ta sekcija je navečja prednost Tidala. Tudi osnovni servis ima 320 Kbps, lahko pa se naročite na HiFi paket. V tem primeru dobite Flac pesmi v CD kvaliteti, to pomeni 1411 Kbps. To je zelo relativno, za koga je to pomembno. Eden od soustanoviteljev je celo izjavil: ta servis ni za vsakogar. Če imate ustrezen zvočni sistem in že vse od otroštva poslušate glasbo na vinilkah, potem bo to kot nalašč za vas. Če vam je vseeno, da poslušate glasbo na priloženih slušalkah in to samo takrat, ko se vozite z javnim prevozom, potem bo to za vas povsem nepotrebno in ne boste opazili nobene razlike. Verge je v povezavi s tem naredil test in prišel do enakih rezultatov. Nekaj ljudi je slišalo razliko, vendar pa jih veliko ni. Na vas je, v katero skupino spadate, vendar res ni nobene potrebe, da plačujete enkrat več za nepotrebno storitev.

 

Tidal je od vseh servisov najglasnejši. Nismo prepričani, kaj je razlog za to: morda kvaliteta, ali samo nastavitve? V istem okolju smo morali pri Apple Music nastaviti glasnost na maksimum, kjer je Tidal lahko proizvedel enako glasnost pri samo 60%.

Zaključek

Tidal priporočamo tistim ljudem, ki iste pesmi običajno poslušajo znova in znova, kajti servis ne daje veliko manevrskega prostora za raziskovanje nove glasbe. Vendar pa v zameno dobite tako kvaliteten pretok glasbe, ob katerem bi se “zjokal” vsak avdiofil. Zato menimo, da je uporaba Tidala smiselna, samo če se naročite na HiFi paket. Poleg kvalitete zvoka ni nič več, kar bi omogačalo, da bi bil boljši od konkurence. Poleg tega, če se Spotify pridruži temu “lossless” poslu – ponudbi glasbe pri najvišji možni CD kvaliteti, potem bodo morali začeti razmišljati o nekaterih novih strategijah, saj večino uporabnikov ne zanima, da so tukaj glasbeniki lastniki podjetja.

13_stream_fight_spotify_and_tidal

 

Višja kakovost pomeni tudi višjo ceno: za CD kvaliteto glasbe boste morali plačati približno 10 evrov na mesec. Prev tako pa je na voljo tudi osnovna storitev za približno 5 evrov na mesec. Tidal je mesec dni brezplačen, zato vam priporočamo, da takoj preizkusite HiFi paket in se potem odločite, ali ga potrebujete ali ne. Podobno kot pri Apple Music, tudi tukaj ni nobene brezplačne aplikacije.

Prednosti // slabosti

  • številni ekskluzivni izvajalci // prenatrpan vmesnik, ki na trenutke “zašteka”

  • CD kvaliteta zvoka // nezanimive dodatne storitve

  • Uporabniški vmesnik s prefinjenim dizajnom // enkrat višja cena za HiFi različico

Apple Inc. (AAPL)