imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Applov logotip, ki je bil obrnjen na glavo

Jablan

Apple je znan po tem, da da velik poudarek na dizajn in načrtovanje svojih prenosnih računalnikov in mobilnih telefonov, vse do zadnjega vijaka. Kako se je lahko torej zgodilo, da je bil Applov logotip dolgo časa obrnjen na glavo? Ali se je to zgodilo ponesreči? Ali Applovi dizajnerji temu niso namenili dovolj pozornosti? Ali je to sploh bila napaka?

 

 

Tako kot veliko drugih norih Applovih stvari, tudi ta izvira od Steve Jobsa. Potem, ko je legendarni generalni direktor postal pokojni, je prišlo na plan veliko anekdot. Zgodbo o narobe obrnjenem logotipu, je prvič objavil Joe Moreno, ki je v dobi Steve Jobsa delal pri Applu 9 let.

Ko so Applovi uslužbenci odprli svoje prenosne računalnike in zagledali navzdol obrnjeno jabolko, so bili zbegani. V tistem obdobju, je imelo podjetje svoj notranji forum, kjer so razpravljali o aktualnih vprašanjih. To je bilo eno izmed njih.

Ko je bil uporabnikov računalnik zaprt, je bil logotip obrnjen prav, ko pa je bil zaprt se je obrnil naokoli. Če so želeli, da je jabolko pravilno nameščeno, ko je računalnik odprt, so ga morali zarotirati za 180°, tako kot je zdaj. Dizajnerji so o tem razmišljali, vendar pa je bila končna odločitev odvisna od Steve Jobsa. Tako so uvedli PowerBooks 90-ih, z narobe obrnjenim jabolkom.

 

 

Pravijo, da ga je Steve Jobs želel nameščenega na takšen način zaradi boljše uporabniške izkušnje. Odločil se je na podlagi tega, da lastniki svojih prenosnih računalnikov vidijo jabolko samo, ko so računalniki zaprti. S časom se je jabolko nenadoma obrnilo v pravo smer. Seveda je bila tudi ta odločitev od Jobsa, ki se je po nekaj letih spet vrnil k Applu.

Ne moremo vedeti z gotovostjo kaj je bil razlog za to spremembo. Morda se je zgodila, ker je bil Apple precej popularen v Holywoodu in narobe obrnjeno jabolko na velikem ekranu ni izgledalo tako dobro. To teorijo je v preteklosti potrdil že Bloombergov članek, ki je dejal, da se je Apple tako odločil zaradi pritiska producentov. Ustvarjalci filmov so tako zelo sovražili strašljivo jabolko, da so dali čezenj kar nalepko, da so ga obrnili v pravo smer.

 

 

Obstaja nekaj smešnih dejstev o ramerju med Applom in filmi. Po govoricah naj bi na velikem ekranu uporabljali Applove produkte samo dobri fantje, slabi fantje pa nekaj drugega. V seriji 24, so celo izdali kdo so izdajalci… tisti, ki so uporabljali Microsoftove produkte. Tudi Tom Cruise je že večkrat uporabil Mac, da je rešil svet, tako kot je to storil Jeff Goldblum s svojim PowerBook v filmu Independence Day. Apple je celo navdihnil, da je o tem ustvaril oglas.

 

Sedaj lahko rečemo, da ima Apple moč, da reši svet.

 

Vir: Wired

Back to School Mac
Apple Inc. (AAPL)