imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple je ponovno izbran za najbolj zeleno podjetje

Jablan

Podjetje Cupertino je že tretjič zapovrstjo prejelo nagrado za najbolj zeleno internetno podjetje. Po mnenju Greenpeace-a, ne obstaja nobeno drugo podjetje, ki bi bilo okolju bolj  prijazno. Vendar temu ni bilo vedno tako…

Eko-aktivisti so več let kritizirali Apple, ker podjetje pri svojih storitvah ali izbiri materialov za izdelavo svojih produktov, ni bilo okolju dovolj prijazno. Nato pa se je v vodstvu nekaj premaknilo in začeli so s tako močno promocijo uporabe obnovljivih virov energije in ostalih rešitev, da so kmalu postali okolju najbolj prijazno podjetje, ki je kdajkoli obstajalo. Ta položaj bi radi obdržali in očitno jim to tudi uspeva, saj so že tretje leto zapovrstjo Greenpeace-ovi favoriti.

Tako zelo, da so v štirih, izmed petih vidikov, prejeli najboljšo oceno, oceno A. Edino oceno B, ki so jo prejeli, je bila iz področja “Advocacy”. Ta je bil prejšnja leta del kategorije Obnovljivi viri energije, zato je lahko Apple, v primerjavi z lanskim letom, prejel le 83% celotne ocene. Še vedno se nimajo ničasar sramovati, saj  ostala podjetja niso niti blizu temu rezultatu. Na drugem mestu je s 67% končal Facebook, medtem ko se je na tretje mesto s 56% uvrstil Google. Apple daleč prekaša ostale tekmovalce, da niti ne omenjamo da je tekmec Samsung ostal pri le 11%.

01_apple_the_greenest_company

Eko-aktivisti so resnično veseli, da Apple vsako leto objavi svoje napredke iz področja varovanja okolja v zelo natančnem poročilu in da stremi k temu, da prihrani toliko energije, kolikor lahko. Še več kot to, tudi dobavitelje “silijo” k bolj zelenim rešitvam. Na Kitajskem so npr. zasadili gozdove, za katere še vedno skrbijo. Lesen material, ki ga uporabijo za pakiranje svojih produktov, tako torej prihaja iz kontroliranega in okolju prijaznega vira.

Greenpeace je pisal o Apple-ovih dosežkih slednje:

Apple že tretje leto zapored ohranja svoj vodilni položaj med podjetji. Tako Apple, kot tudi Google, še naprej vodita v sektorju s tem, da se njuna rast ujema z enako ali večjo ponudbo obnovljive energije. Obe podjetji koristita tudi svoj vpliv in pritiskata tako na vlade, kot tudi IT sector, da povečajo dostop do obnovljivih virov energije, ki jo koristijo v svojem poslu.

 

02_apple_the_greenest_company

 

Glede na znano, bi se lahko z vso pravico vprašali, zakaj je dal Greenpiece v kategoriji “Advocacy” podjetju oceno B? Razlog za to leži v podatkovnih centrih, ki jih vodi Dupont Fabros Technology. DuPont je bilo v očeh Greenpeace.a vedno slabo podjetje, saj so energijo črpali iz nuklearne energije (31%), premoga (29%) in naravnega plina (32%). To podjetje običajno dobi v tem poročilu najslabše ocene.

Greenpeace piše, da je potem, ko je Apple imel nekaj uspeha, ko je skušal doseči, da so njegovi dobavitelji omogočili obnovljive storitve gostovanja, zato je njegova nedavna odločitev, da bistveno razširijo svojo odvisnost od Dupont Fabros Technology infrastructure, tako v Chicagu kot v Virginii, korak v napačno smer.

Še ena izmed stvari, ki so postale očitne iz podatkov Greenpeace-a je, da je Apple začel uporabljati več virov ne-obnovljive energije, v primerjavi z lanskimi 0%; kot vir so naveden tudi nuklearna energija in premog (5%) in naravni plin (4%).

03_apple_the_greenest_company

Kakorkoli že, dobro je vedeti, da z nakupom Apple-ovega produkta ne podpiramo kakšnih podjetij, ki aktivno uničujejo okolje. Če bi bili polarni medvedi, bi Tim Cooku zagotovo udarili v dlan…

Viri: iMore and Greenpeace

Back to School Mac
Apple Inc. (AAPL)